V okviru Erasmus+ projekta FutureIDEA, »Future perspectives of inclusive dance education«, smo v tednu od 13. do 17. maja 2024 na UP PEF izvedli 7 delavnic inkluzivnega plesa, ki se jih je udeležilo preko 120 udeležencev iz različnih vzgojno-izobraževalnih in socialno-varstvenih zavodov ter nevladnih organizacij. Med njimi so bili Center za usposabljanje Elvira Vatovec Strunjan, Zavod Modri december, Varstveno delovni center Koper, Večgeneracijski center Morje Koper, CIRIUS Vipava in drugi. Na delavnicah so ves čas aktivno sodelovale tudi nekatere študentke UP PEF.
V okviru Erasmus+ projekta UP PEF sodeluje s plesnima šolama iz Madrida v Španiji in sicer s plesno šolo za inkluzivni ples MeetShareDance, ki jo vodi Monika Požek, in s plesno šolo MOVE arte para todos, ki se ukvarja predvsem z večgeneracijskim plesom in plesnim teatrom, vodi pa jo Elena López Nieto. Iz Slovenije v projektu sodeluje še Zavod za izobraževanje in inkluzijo ODTIZ, ki ga zastopa Mija Pungeršič, iz UP PEF pa sodelujeva izr. prof. dr. Vanja Kiswarday in asist. Maja Rejc. Glavni cilji in namen projekta so pregled raziskav s področja inkluzivnega plesa in njihovih izsledkov, izmenjava znanja in izkušenj na področju poučevanja in izvajanja inkluzivnega plesa ter implementacija spoznanj v prakso in v inkluzivno-pedagoško delo.
Teden inkluzivnega plesa na Obali je bil izjemno bogat in ustvarjalen. Tako mlajši kot starejši udeleženci so iz telovadnice odhajali polni vtisov, razgibani, prijetno utrujeni in nasmejanih obrazov, predvsem pa z zavedanjem, da pleše lahko prav vsak in da lahko plešemo na mnogo različnih načinov, vsak pa v okviru svojih zmožnosti. Delavnice so potekale z upoštevanjem značilnosti, potreb in zmožnosti posameznih skupin, izvajalci pa so s svojo fleksibilnostjo poskrbeli za prilagoditev delavnic vsakemu posamezniku.
Plesne delavnice so udeležence vodile od zaznavanja in zavedanja sebe in svojega telesa v prostoru preko sodelovanja in povezovanja z drugimi z izraznim gibom vse do grajenja skupnosti, ki se je oblikovala preko gibalno-plesne koreografije. Prav vsak posameznik je pomembno doprinesel k soustvarjanju prijetnega vzdušja in postopnemu izgrajevanju zaključne predstavitvene slike/elementa.
Po tednu delavnic inkluzivnega plesa se je v zaključnem dogodku zlil ustvarjalni duh, ki je bil preplet plesno-gibalnega in glasbenega ustvarjanja ob spremljavi doc. Vladimirja Batiste z UP PEF.
Sodelujoči smo v refleksiji Tedna inkluzivnega plesa na Obali ugotovili, da so tovrstni pristopi in aktivnosti zelo primerni in dobrodošli v inkluzivno-pedagoški praksi, zato bi bilo vredno več pozornosti usmeriti v razvijanje dejavnosti inkluzivnega plesa, ki lahko pomembno doprinese stroki z vidika celostnega pristopa k obravnavi oseb s posebnimi potrebami in obogati možnosti posameznikov in družin za njihovo vključevanje v družbo.
izr. prof. dr. Vanja Kiswarday in asist. Maja Rejc