V ponedeljek, 9. septembra 2024, je bil za Univerzo na Primorskem poseben dan. Na Pedagoški fakulteti, v okviru univerzitetnega študijskega programa Vizualne umetnosti in oblikovanje, so se zvrstile prve diplomske naloge in z odlično predstavitvijo so študij uspešno zaključile prve diplomantke tega študijskega programa.
Pet študentk je pridobilo naziv diplomiran vizualni umetnik in oblikovalec oz. diplomirana vizualna umetnica in oblikovalka.
Naj spomnimo, da se je umetniški študijski program začel razvijati s prejšnjim rektorjem univerze, dr. Draganom Marušičem, in z vodstvom Pedagoške fakultete, dr. Maro Cotič, vsebinsko zasnovo pa je pripravil dr. Tilen Žbona. Sedanje vodstvo univerze z rektorico dr. Klavdijo Kutnar, ki podpira in nadgrajuje področje umetnosti, si beleži in vodi primat akreditacije prvega tovrstnega podiplomskega študijskega programa 2. stopnje Vizualne umetnosti in oblikovanje. Kot ne zgolj slučaj se prvi zagovor izvede z dr. Tilnom Žbono in s študentko Leo Žigante z diplomo Skozi ogledalo. Poleg širšega kolektiva Oddelka za umetnost UP PEF se je zagovorov udeležil tudi bodoči dekan Pedagoške fakultete dr. Tomaž Grušovnik.
Nove diplomantke univerzitetnega študijskega programa 1. stopnje Vizualne umetnosti in oblikovanje:
- Lea Žigante (mentor prof. dr. Tilen Žbona),
- Karmen Bradovent (mentor prof. dr. Tilen Žbona),
- Aleksandra Chiara Saksida (mentor izr. prof. Jiři Kočica),
- Nika Oblak (mentor izr. prof. Jiři Kočica),
- Sara Mašić (mentor izr. prof. Jiři Kočica).
Univerzitetni študijski program s področja umetnosti se na Pedagoški fakulteti izvaja od študijskega leta 2021/2022. Predstavlja sintetično povezanost izbranih likovnih zvrsti, ki so medsebojno povezane v skupen koncept raziskovanja in ustvarjanja podobe-prostora. Študijski program je zasnovan izrazito interdisciplinarno tako z vidika razumevanja in razvoja umetniške produkcije ter teoretično-zgodovinskih predpostavk, ki to produkcijo pogojuje.
Po uspešnem zaključku študija študente usposobi za samostojno umetniško ustvarjanje, udejstvovanje in delovanje. Diplomanti tako pridobijo znanja in veščine s področja umetniškega ustvarjanja, produkcije in kritično refleksijo kulturno-umetniške vloge v družbi.